سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















بهانه ی بهار

اونایی که میان وسط دعوا دو طرف رو از هم جدا کنن، بیشتر از همه کتک می‌خورن، بازم خدا خیرشون بده، مردن. ولی یه سریا نامردن، دعوا که شد یه چاقو هم می‌زارن دم دست کسایی که دارن دعوا می‌کنن.

تو قضیه غیبتم بعضیا آتیش بیار معرکه‌اند، خودشون چیزی نمی‌گن مستقیم ولی با یه تعریف بی‌مورد، یه سوال قرض دار، با یه همدردی مرض دار چاقو رو تیزتر می‌کنن. چاقویی که تیز می‌شه تا راحتتر گوشت تن برادر مرده رو بکنه.

چقدر سخته آدم این عکسای سربدین‌های اخیر سوریه رو که می‌بینه، تصور کنه خودش داره این کار رو می‌کنه و بعد هم می‌شینه و گوشت تن اون رو می‌خوره.

 


نوشته شده در شنبه 92/11/19ساعت 2:53 عصر توسط بهار| نظرات ( ) |

در روایات کثیری از ائمه اهل بیت علیهم السلام وارد است که: از همان غذایی که می‌خورید به غلام و کنیز و خدمتکار خود بدهید، واز همان لباس که می‌پوشید آنان را بپوشانید، و با آن‌ها در سر یک سفره غذا بخورید، خدا دوست ندارد که آقای منزل یک غذای خاصی داشته باشد و خدمتکاران غذای دیگری، آقا در اطاق مجلل زیست کند و آنان در محل پست تری، آقا لباس مزینی داشته باشد و آنها لباس ساده‌تر.
روزی حضرت علی با غلام خود قنبر در بازار کرباس فروش‌ها رفتند و دو جامه خریدند، یکی به سه درهم و دیگری را به دو درهم، آن سه درهمی را به قنبر دادند و خود دو درهمی را پوشیدند. قنبر گفت: شما به این سه درهمی سزاوارترید، چون به منبر می‌روید و خطبه می‌خوانید. حضرت فرمود: ای قنبر، تو جوانی و زیبایی جوانی باید از آن تو باشد و من از خدای خود خجلت می‌کشم و حیا می‌کنم که خودم را در لباس بر تو فضیلت دهم. و من از رسول خدا شنیدم که فرمود: البِسوهُم مِما تَلبَسونَ، وَ اطعِموهُم مِما تَاکُلونَ
آن‌ها که در دنیا چنین به ما دستور می‌دهند چطور ممکن است که خود آن‌ها از نعمت‌های الهیه که برخوردار می‌شوند به مخلصین و مطیعین خود ندهند. حاشا به کرمشان
و این است سِرِّ آیه :
«و من یطع الله و الرسول فأولـئک مع الذین أنعم الله علیهم من النبیــن والصدیقین و الشهدآء و الصـلحین و حسن أولـئک رفیقا* ذلک الفضل من الله و کفی بالله علیما».
جلد 2 کتاب معادشناسی علامه حسینی طهرانی
 

نوشته شده در سه شنبه 92/11/15ساعت 4:37 عصر توسط بهار| نظرات ( ) |

خیلی کارای خدا جالبه، همیشه لزوما نمی‌تونی از اون حسابی که پول ریختی توش برداشت کنی، باید بری از یه حساب دیگه برداشت کنی.

مثالش همین نیکی به پدر و مادره، حدیث داریم که اگه می‌خوای بچه‌هات بهت نیکی کنن، به پدر و مادر خودت نیکی کن.

من خیلی مصداق پیدا کردم برای این حدیث تو  دور و برم.


نوشته شده در یکشنبه 92/11/13ساعت 2:42 عصر توسط بهار| نظرات ( ) |

سرمایه بعضی آدم‌ها پولشونه، سرمایه بعضی‌ها آبروشونه، سرمایه بعضی‌ها بچه‌هاشونه، سرمایه بعضی‌ها عبادتشونه، سرمایه بعضی‌ها...

سرمایه من چیه؟

نکنه تو انباری که سرمایم رو گذاشتم موش افتاده باشه.


نوشته شده در یکشنبه 92/11/13ساعت 2:28 عصر توسط بهار| نظرات ( ) |

مامانم می‌گه داداشت ماشینش خراب بوده اینقدر خرجش کرده، بابات اینقدر جریمه داده، برین خدا شکر کنین ماشین ندارین.

می‌گم مامان جون چرا اون موقع که با ماشین می‌رین شمال و جنوب رو نمیاین تعریف کنین.باید فکر کرد


نوشته شده در شنبه 92/11/12ساعت 3:21 عصر توسط بهار| نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5      >